Wednesday, 28 November 2012

Segmen Follow Dan Blogwalking Oleh Mialiana.com

hari ni syasya join segmen lg....
weehuhu..
segmen blogger yg plg popular skali iaitu... kak mialiana la....:D

syarat-syaratnye mudah jer....

Syarat-syaratnya :
  1. FOLLOW blog ini dan LIKE fanpage Mialiana.com
  2. Buat entri bertajuk "Segmen Follow Dan Blogwalking Oleh Mialiana.com" dan masukkan banner segmen di atas. Link URL gambar - http://4.bp.blogspot.com/-KwMfq90aDpg/UK_2N4ww7GI/AAAAAAAAQBU/ZvrbymQBtsQ/s1600/followblogwalkingmialiana.gif
  3. Linkkan entri tadi ke entri segmen ini. Link URL segmen - http://www.mialiana.com/2012/11/segmenfollowblogwalking.html
  4. Nyatakan jumlah follower sekarang. Terpulang sama ada nak printscreen atau tidak.
  5. Letak tagline Smile... Smile... Smile... mengikut kreativiti anda dan linkkan ke http://www.mialiana.com. Contohnya seperti ini : Smile...Smile... Smile... Boleh rujuk printscreen INI.
  6. Nyatakan apa yang paling anda suka di blog ini. Contohnya seperti ini :Saya suka tips-tips belajar yang ada dalam blog ini.
  7. Selepas siap, letakkan link entri anda tadi ke dalam ruangan komen entri SINI

untk pengetahuan korg...Segmen ini berlangsung selama 2 minggu dan akan berakhir pada 8 Disember 2012, iaitu hari terakhir penyertaan.

printscreen follower
ok...then...dibawah ni adalah follower syasya yg terkini..xbanyk pon...[ngn rse rendah diri]
only 151



kawan-kawan jugak bole ikut tutorial ini, Cara-cara Nak Join Segmen Follow Dan Blogwalking Oleh Mialiana.com untuk menyiapkan syarat-syarat nombor 2, 3 dan 5.

tagline utk kak mia



ape yg syasya ske ttg blog kak mia 
 blog kak mia sgt menarik...banyak share info2 yg bermanfaat...mcm syasya xthu istilah simpul biawak...rse mcm learning ss2 yg baru...hihiw...lg, kak mia jugak sgt2 myokong rakan2 blogger yg lain...bukti? kak mia selalu join bermacam2 segmen bile syasya singgah ..wah,...mmg rjin......menarikkan? walupon da mempunyai follower 8700+++ pergh...kak mia msh lg rjin bersegmen...tabik2....lg..kak mia jugak....seorang yg xlokek ilmu...banyak yg kita bole share melalui blog beliau...kak mia jugak suke share kisah hidup suka n duka contohnye :
1.Bila Hati Ini Sedih Dan Duka...,
2.Mood Telah Kembali Ceria...
ni yg best...wlupon hnye berblogging...but kite rse rapat..n lebih mengenali seseorang itu...bnyk lg la info2 menarik yg dpt dikongsi.....:D peace kak mia...proud to be your follower !!
wah...panjang lebar syasya berceloteh ni...hihiw..jap...p minum jap...hahah...

anda yg di tag:

ha...tgu ape lg...cepatcepat cepat.....klik tagline di ats...
kite pakat join ramai2...
weeehuuuuu...


Tuesday, 27 November 2012

SEGMEN: Pencarian Bloglist Disember Nurfara Hani



hai kawan2 sume...
walaupun agak terlambat...sya-sya still na join gak segmen ni..hikhikhik
jom kite ramai2 meriahkan lg segmen ni..mudah jew..

SYARAT-SYARAT:

1) Follow blog Nurfara Hani 
2) LIKE page . 
3) Letakkan banner kat atas ni dalam entry korang.



TAMAT:
28 NOVEMBER 2012
( 11.59 PM )

MOHON DELETE!!!!!!!!!!!!!





PERHATIAN!!!! BERITA YANG AMAT2 PENTING UNTUK KITA SEMUA KETAHUI.....!!!! 

mgkin ade di antara anda sume yg da thu mengenai berita ini sebelum ini...
gambar diatas telah pon di edit....
Jika kawan2 lihat betul-betul maka akan ternampaklah Lambang/Bendera Zionis Israel lengkap (warna lebih kurang warna ori dajal nie punya bendara) dengan lilin (kegunaan sembahyang setan ini).

Untuk perhatian semua, image ini berada dalam komputer di SELURUH DUNIA tapi bagi yang ada Microsoft Office jelah. So inilah cara-cara penjajah yang digunakan oleh Rejim Zionis untuk kembali menjajah semua umat manusia.

so????
ape yg perlu kita lakukan?
ok...jom bace lu smapai habis camner nk buang mende ni lam lappy kesayang kowang... :3


buka komputer/laptop anda pada "Local Disk " (c) ,

 THEN "Program Files

THEN "Microsoft Office

THEN "Media"

 THEN" CAGCAT10"

 'cari gambar no "J0285926" dan klik.

lastly..jgn lpe DELETE ok..


Tuesday, 20 November 2012

Ya ALLAH selamatkanlah saudara2 kami di bumi GAZA



hai sahabat diluar sana...
sya-sya bru je sembuh dpd demam btuk n selsema..da ok skit2 la...
still sengau lg...tp ok la nk dibndingkan ngn b4..pergh...mmg truk...

mlm ni sje jejari ni nk menaip sket...
pasal sya-sya tgk fb hari2 ade update pasal isu saudara2 kite di bumi gaza...
sdih kowt...hanya doa yg mmpu sya-sya kirimkan buat org2 islam dibumi gaza..
moga ALLAH tempatkan mereka dikalangan org2 yg beriman bg mereka yg shahid.....

truk btul israel...xde belas lgsg..mmg kejam!!!
tsntuh hti ni bila tgk pic2 kanak2 mjdi mgsa...pilu3...
 okla..here sya-sya nk share pic2 sket.....
fikir sejenak..target dorg sumenye kanak2 yg tidak berdosa...














Wednesday, 14 November 2012

ISTANBUL aku DATANG!!!

Hai3...kawan2 sumeeeee
heheheh

ape kabar korg...lme jgk syasya menyepi...knp??
sebab demam selsema yg agk truk..tp syasya nk kongsi sket pic2 citer "istanbul aku datang!"








cutekn dorg??
huhu...love this story...thx incik hubby ku~~ blnja tgk citer ni...pada 10/11/2012..
hummm...lam sakit2 pon sempat lg syasya pg outing? hihiw..juz nk lepas tension...dpd duk rumah..
asik study study study...ape slhnye kn3..
^_^ tp pic xde la...mls nk pose2 lam sakit2..heheh...

tu je la...tuk mlm ni...bubuy korg..

Friday, 9 November 2012

JOM TIMBANG BLOG ANDA!!!



hai kawan2 sume...
hehe...sya-sya juz nk share ngn korg...bpe kilo erk berat blog korg..
jom share..

sila komen ok...sya-sya nk compare...juz for fun...xde ape2 pon...
:3

juz klik SINI SINI SINI ok

selamat menimbang...peace!!

TIPS PENJAGAAN RAMBUT BAGI SIGADIS BERTUDUNG



hai3..
hari ni sya-sya nk kongsi tips penjagaan rambut bagi anda yg bertudung..sebagai wanita, anda tidak boleh menafikan istilah yang rambut itu adalah mahkota wanita.Seharusnya anda yang bertudung perlulah menjaga kecantikan dan kesihatan rambut anda .
pastinye awk2 diluar sane ade mslh gatal, kelemumur..n mcm2 lg..so, jom kongsi sket tips kt bwh...mgkin blh mmbntu awk2 sume..
selamat mencuba..


1)Tidak Perlu Mencuci

Kalau anda kebiasaan mencuci rambut setiap hari, ubahlah kebiasaan ini. Sebagai wanita bertudung , tidak sesuai anda mencuci rambut setiap hari. Keadaan ini akan menjadi lebih teruk jika anda jika anda suka mencuci rambut pada waktu pagi sebelum ke tempat kerja. Tidak kira bagaimanapun kadar kepanjangan rambut anda, ia tetap memerlukan masa yang lama untuk betul-betul kering sebelum mengenakan tudung. Walaupun anda menggunakan pengering rambut, rambut tetap tidak akan kering dengan sempurna secara menyeluruh.

Cadangan : Cucilah rambut sekurang-kurangnya tiga kali dalam seminggu. Sebaiknya cucilah pada waktu petang.sebaik sahaja anda pulang dari kerja.Selebihnya cucilah pada hujung minggu.Keringkan rambut secara semulajadi.Biarkan ia lepas bebas dan elakkan daripada membungkusnya dengan tuala.

2) Pilih Kain Tudung Berfabrik Lembut

Kalau anda berkerja dari jam 9 hingga 5, bayangkan berapa lama anda harus menutup rambut anda dengan tudung. Oleh itu, jangan lupa memilih fabrik lembut untuk pemilihan tudung anda. Kini, fabrik bawal adalah pilihan paling popular. Elakkan memilih fabrik kapas. Kain tudung yang memerangkap haba tidak baik untuk keadaan kulit kepala dan rambut anda.
Cadangan: Kalau anda selesa, elakkan memakai serkup kepala. Pastikan tudung betul-betul dipin dengan selesa agar rambut tidak terkeluar.

3) Sentiasa Merawat Rambut

Sebulan sekali, periksa jika ada sel rambut mati atau hujung rambut yang terbelah. Jika anda membiarkannya, rambut akan menjadi lebih mudah gugur kerana tidak dirawat. Tidak hairanlah ramai wanita merungut rambut mereka yang lebat satu ketika dulu makin menipis hari demi hari. Ini semua kerana tindakan mereka yang tidak mahu menjaga kualiti rambut.

4) Atasi Masalah Rambut Jika Ada

Apapun masalah anda, jangan pandang remeh dan berharap ia akan hilang dengan sendirinya. Kalau anda tidak punyai kos yang cukup untuk mendapatkan rawatan di salun terkemuka, anda boleh mendapatkan nasihat dari pakar farmasi untuk syampu yang sesuai dengan anda, Perlu diingat, masalah pada rambut kadangkala bukan disebabkan oleh cara anda menjaga dan mengendalikanya sahaja, Bahkan ia mungkin disebabkan oleh penyakit lain. Masalah ini tidak akan selesai dengan sendirinya jika anda tidak mencari penyelesaianya.
Cadangan: Jika anda sudah selesa dengan satu syampu, kekalkanya. Dapatkan info yang betul tentang cara mencuci dan membilas rambut dengan sempurna. Cucian bukan hanya mengurut syampu di rambut dan membilasnya sekali lalu sahaja. Setelah mencuci dengan sempurna, pastikan anda mengeringkannya dengan betul kerana rambut yang bersimpul-simpul juga menjadi sebab mengapa rambut mudah rosak.

5) Berehat Dahulu Sebelum Membersihkan Diri

Sebaik sahaja sampai di rumah selepas bekerja mahupun dari beriadah, teruslah membuka tudung dan biarkan kulit kepala bernafas terlebih dahulu. berehatlah seketika dalam masa setengah jam sehingga peluh di tubuh dan kulit kepala anda benar-benar kering. Sebaiknya bukalah ikatan rambut anda dan biarkan angin meresap ke seluruh kulit kepala. Jangan pula membiarkan rambut terus bertudung atau jangan pula terus mandi sebaik sahaja sampai di rumah.
Cadangan: Waktu ini, sebaiknya anda berehat sepenunya . Jangan lakukan kerja kerana anda akan lebih berpeluh. Berbaringlah di atas katil dan bukalah penghawa dingin di bilik anda. Nikmatilah saat ini sebaiknya agar keadaan rambut dan kulit kepala anda betul-betul kering dan "rehat" dengan sempurna.








FAKTOR-FAKTOR HAID TIDAK TERATUR

Haid yg tidak teratur adalah satu keadaan dimana kitaran haid x balanceJika anda mengalami haid yang tidak teraturanda tidak akan tahu apabila tempoh anda akan muncul.Kitaran haid yang adalah normal dari 23 hingga 35 hari

Ketidaktentuan kecil pada kitaran haid adalah perkara biasa. Sebagai contoh, anda mungkin mempunyai haid pada tempoh 23 hari pada satu bulan dan pada bulan depan kitaran adalah35 hari. Ini adalah normal.

Ciri-ciri haid yang tidak teratur teratur adalah seperti berikut:

1.Tidak mempunyai haid pada jarak yang besar
2. Tidak mempunyai haid pada beberapa bulan dan diikuti dengan haid yang kerap (contohnya,dua kali dalam satu bulan). Dan lepas tu haid tidak muncul lagi untuk beberapa bulan.
3. Haid tidak datang beberapa bulan dan kemudian pendarahan berlaku berterusan selamabeberapa minggu.
4. Tompok-tompok darah keluar pada jarak diantara haid.

Antara sebab-sebab haid tidak teratur adalah:-

Pertambahan atau penggurangan Berat badan yang mendadak
Terlebih bersenam
Pemakanan tidak sihat (atau diet yang terlalu tinggi dalam karbohidrat)
merokok
penggunaan dadah
penggambilan kafein yang tinggi
Pengambilan alkohol secara berlebihan (mengganggu fungsi hati dalam metabolima estrogen dan progesteron)
masalah dalam pemakanan (eating disorder)
tekanan yang meningkat
Sindrom ovari polisistik (PCOS)
Rahim tidak normal (fibroid / sista / polip / endometriosis)
Ketidakseimbangan hormon
ubat-ubatan
kimoterapi
Baru-baru ini melahirkan anak, keguguran, atau D & C
Breastfeeding

LANGKAH MENGATASI:-

Satu cara untuk mendapatkan kitaran haid yang teratur, adalah dengan menstabilkan hormon tubuh badan. Tubuh badan sebenarnya mempunyai keupayaan yang luar biasa untuk mengimbangi sendiri. Apa yang diperlukan adalah pemakanan yang seimbang dan lengkap. 

 Makanan tambahan yang digariskan di bawah adalah beberapa supplemen yang memastikanbadan anda mempunyai semua nutrien yang diperlukan. Adalah lebih baik untuk menggambilnya dengan konsisten selama lebih dari 3 bulan kerana supplemen tidak bertindak dalam satu malam sahaja...

Multivitamin
Vitamin asas yang penting untuk semua. Pengambilan multivitamin akan memastikan diet harian anda adalah cukup dan lengkap. 

Vitamin b complex
Untuk menangani kesan-kesan stress (yang mana salah satu penyebab haid yang tidak teratur), cuba amalkan vitamin b complex. Vitamin ini kerap dipanggil vitamin anti-stress kerana nutrisi ini digunakan oleh tubuh badan dalam memperbaiki kerosakan apabila dalam keadaan stress.

Magnesium
 Mineral ini telah dikelaskan sebagai 'penenang semulajadi', jadi ia adalah pentingdalam diet sesiapa yang mengalami haid yang tidak teraturMalah, sesiapa sahaja yang sentiasa sibuk akan mendapat manfaat daripada tambahan magnesiumTekanan sering faktordalam ketidakteraturan haiddan mineral ini dapat membantu dalam keseimbangan gaya hidup yang tertekan.

Antioksidan
antioksidan seperti vitamin A, C, E dan Sellenium membantu menghindarkan sel badan menjadi tidak normal. Seperti contoh sekiranya anda mempunyai masalah endometrial hyperplasia (penebalan dinding rahim), adalah baik untuk mencegah sel ini berkembang. Pencegahan adalah dengan mengambil vitamin antioksidan

Asid Lemak yang Penting (Essential Fatty Acids)
Omega-3 dan Omega-6 asid lemak yang telah terbukti untuk menggalakkan kitaran haid yanga stabilWalaupun ketidakseimbangan hormon bukan satu masalah anda, tetapi banyak kebaikkan menambah asid lemak ini untuk diet anda. Ini termasuklah membantu apabila tahap adrenalin tinggi (dalam kes tekanan), pengambilan alkohol yang tinggi dan tahapkolesterol yang tinggiJika badan anda TIDAK mendapat asid lemak yang cukup, kitaran andaboleh terjejas




Sunday, 4 November 2012

HOW TO CREATE CHROME THEME



hai kawan2 diluar sane...mcmne hari ni? sihat??
bagusla klu sihat..
mlangnye...syasya lak yg xsihat..ni da selsema ....adesss..ape cer ni nk blik umah tp xsihat..huhu..sabo je la
kne kuat hadapi ujian dari-NYA...btui x?

okla, hari ni nk wat tuto sket..
hihiw...=3

walaupon da agak ketinggalan zaman...kan3...
tp sya-sya juz nk share je..
kot3 la korg ade yg xthu lg cmner nk hias chrome theme ni...

lah..xthu ke ape itu chrome theme?
jeng3...


haaa...yg kt bwah ni, theme sya-sya..cute kn?
luv molang!!!
>,<



ok...jom start!!
memule...korg pg bkk sini


pastu..korg try upload ape2 je imge yg korg ske..ok!!
follow je step kt situ..pilih "advance" klu korg nk tuka frame n link color dy...

selesai suda....korg jgn lupe pilih "pack"
n then, install the theme...xlme pon..juz 10sec
ok..nnt klik je "add " 
done!!! 
senang je kan!!!!


jgn lupe komen ok klu korg da berjaya   =3
papai...



Thursday, 1 November 2012

SEKADAR PERINGATAN


Ya ALLAH
♥ Jagalah mataku dr pandangan yg tidak layak untukku 
♥ Jagalah bibirku dr perkataan yg menyakitkan hati insan lain 
♥ Jagalah hatiku dr tidak redha dgn ketentuanMu 
♥ Jagalah imanku supaya tidak terlepas dr ganjaran pahalaMu 
♥ Jagalah fikiranku dr lupa mengingatiMu 
♥ Lindungilah aku dr kemurkaanMu 
♥ Ikhlaskan hatiku Rabb.. 

Ya Rabb.. Ampuni Aku.. Kasihi Aku.. Dakaplah Aku.. Bawaku ke JannahMu..

Jagalah Aku... ♥ (T_T)

Jika mereka sibuk mencari cinta, biarlah kita sibuk mencari iman.•.♥• 
Jika mereka sibuk mencari pasangan, biarlah kita sibuk mencari keredhaan.•.♥• 
Jika mereka menangis kerana kecewa bercinta biarlah kita•.♥• 
menangis mengenang dosa-dosa semalam.•.♥• 
Jika mereka lebih cintakan manusia, biarlah kita cintakan Tuhan. •.♥•
Jika mereka dambakan dunia biarlah kita dambakan akhirat... •.♥•

Mengapa kita tidak dikurniakan kekuatan, kelazatan dan kenikmatan dalam ibadat sembahyang kita. Renungkan amalan tersebut dengan sahabat nabi saw :
1. Mereka istiqomah sembahyang di awal waktu -- 

kita kadang-kadang atau jarang-jarang…???

2. Mereka istiqomah sembahyang jemaah -- 
kita kadang-kadang atau jarang-jarang…???

3. Mereka istiqomah ke mesjid -- 
kita kadang-kadang atau jarang-jarang…??


4. Mereka istiqomah khusyuk dalam sembahyang --

kita kadang-kadang atau jarang-jarang…???


|| MUHASABAH || ♥


RAMA-RAMA tidak TAHU betapa INDAHnya WARNA sayap mereka, akan tetapi MANUSIA lebih TAHU betapa INDAHnya WARNA mereka.."


Begitulah juga diri kita, TIDAK TAHU betapa INDAH dan ISTIMEWAnya diri kita. Namun begitu betapa ALLAH TAHU dan meng"ISTIMEWA"kan kita dimataNya...

Tatkala kita TUNDUK dalam SyariatNya, REDHA atas TakdirNya, TERSENYUM dalam MUSIBAHnya, dan TEGAR dalam ujianNya

BerSYUKURlah Pada ALLAH..(◕‿◕)


Gunalah kata-kata ini dalam kehidupan seharian:


Bila gembira : ALHAMDULILLAH

Bila terlupa : ASTAGFIRULLAH
Bila terkejut : MASYA ALLAH
Bila berjanji : INSYA ALLAH
Bila marah : LAILAHAILLALLAH



Rumah yang terakhir : LAHAD

Kenderaan yang terakhir : KERANDA

Pakaian yang terakhir : KAFAN
Harta yang terakhir : AMALAN