Thursday, 26 September 2013

SEGMEN: BLOGLIST ISTIMEWA AYUINSYIRAH TAHUN 2013


hai semua...
jom join segmen AYU INSHIRAH..
terdapat 5 syarat mudah utk join!!
selamat bersegmen kpd sesiape yg join...jom klik SINI


SYARAT-SYARAT PENYERTAAN

1. macam biasa mana yg belum jadi follower ayu ...sudi2kan la jadi follower ayu yer...takde paksaan..
2. kalau nak like pages ayu pun di alu2kan..
3. macam biasa... letakkan banner diatas yer...ayu suka sangat bunga ros..hehee..nanti backlink kan ke entry ni yer..
4. buat tajuk " segmen: bloglist istimewa ayuinsyirah tahun 2013 "
5. dah siap...boleh hantar...hehehe....letakkan link entry kawan2 kat ruangan komen dibawah yer...
TARIKH TAMAT SEGMEN: 18/10/2013

TERHARU, REVIEW BLOG OLEH K.FIZA

klik gmbar utk kunjung blog k.fiza

Hai sahabat pembaca..
selamat petang..
baru-baru ni, blog syasya tlh direviewkan oleh k.fiza...
terharu sgt2 ad jugk org yg sudi review blog syasya yg xseberapa ni...
menurutnye entry beliau.."mmg niat Fiza nak reviewkan blog yang menjadikan jumlah followers Fiza mencecah 444"

 :iconfrozenangel-chan:wah..kirenye no b'tuah la syasya ni..hihiw...
terima kasih yea k.fiza...^_^ so, ptg ni syasya buat entry balasan utk k.fiza..jd, korg sume boleh kunjung ke blog beliau SINI


semoga bertambah followers k.fiza dan juga sahabat bloggers yang lain..

Tuesday, 24 September 2013

REVIEW : NOVEL "HATIMU MILIKKU"

Hatimu Milikku

hai sahabah pembaca diluar sane..
mlm ni syasya nk review skit pasal novel "HATIMU MILIKKU"
argghhh...i'm in luv wif dis novel!!!!

ohya..lupe plk..nk kasi taw..syasya ni mmg suke bce novel..l
agi2 hasil SITI ROSMIZAH
beliau memang the best novelist
cuz beliau suke masukkn emosi dlm setiap cerita/episod..mmg xsah klu xkua air mata ni..
ngeee~~

mybe ad antara korg yg da bace tentang novel ni...
pengarang : ELIZA AB
harga : RM36.00
terbitan : KAKI NOVEL


but 4 those yg blum bce lg...haa...elok sgt la..
jom tgk sinopsisnyeww.. hikhik
:3
orite...tanpa membuang masa...let's read!!



SINOPSIS 'HATIMU MILIKKU'

“Abang tahu, abang bersalah dengan Aisya. Tapi, tolonglah… kali ini abang benar-benar minta maaf dan abang nak rujuk semula dengan Aisya. Abang masih sayangkan Aisya.” – Tengku Azizul Iskandar Tengku Azman.


“Jika Tengku nak membenci saya… bencilah. Saya reda dan ikhlas menerimanya. Tapi, tolong jangan benci anak ini, dia tidak bersalah.” – Aisya Lyana Sofea Ahmad Nordin.

“Kau tu aje yang tak nak bagi peluang pada diri kau sendiri, Aisya. Cuba kau buka pintu hati kau tu untuk insan yang bernama lelaki. Aku yakin jika kau membukanya, kau pasti akan berjumpa dengan pemilik kunci hati kau yang sebenarnya.” – Nadia.
“Ya, memang I berdendam dengan you, Azizul. You dah jatuhkan maruah I. You batalkan perkahwinan kita semata-mata kerana Aisya Lyana Sofea. Beberapa bulan I menanggung malu dan hampir gila disebabkan you, Azizul. Dan hari ini I puas sebab I dapat membalas dendam terhadap you sekeluarga!” – Sharifah Aleeya Syed Mukriz.


“Esok aku nak kau ikut aku ke pejabat peguam. Aku akan bagi apa yang kau nak. Dan selepas itu, aku takkan ambil peduli pasal kau lagi, nak mampus ke nak hidup ke… itu kau punya pasal. Aku takkan masuk campur dalam urusan kau. Begitu juga dengan kau. Takkan masuk campur dalam urusan aku. Jangan sesekali kau menuntut cerai dari aku dan kau jangan nak bermimpi yang aku akan ceraikan kau. Aku nak hidup kau terseksa, Aisya Lyana Sofea Ahmad Nordin. Ini pembalasan setiap apa yang telah kau lakukan selama ini dan ini juga syarat yang aku kenakan pada kau pompuan!” – Tengku Hariz Iskandar Tengku Azman.

Kehadiran Tengku Hariz Iskandar dalam hidup Aisya Lyana Sofea memberi seribu pengertian buat dirinya. Pintu hati yang telah lama tertutup, perlahan-lahan dibuka buat lelaki itu. Begitu juga dengan Tengku Hariz Iskandar turut sama merasai dengan apa yang dirasai oleh Aisya Lyana Sofea.

Dalam situasi yang tidak diduga, mereka berdua diijabkabulkan sebagai suami isteri di atas kehendak dan kerelaan hati masing-masing. Langit tidak selalunya cerah, mendung tidak selalunya hujan. Kasih yang diharap rupa-rupanya racun yang berbisa. Tengku Hariz Iskandar punya tujuan tersendiri. Aisya Lyana Sofea hidup dalam kepura-puraan. Dendam dan benci melebarkan jurang di antara mereka berdua di samping syarat yang menjeruk hati. Rahsia yang selama ini disimpan kemas terbongkar juga.

Namun segala-galanya sudah terlambat buat Tengku Hariz Iskandar. Aisya Lyana Sofea menghilang membawa hatinya yang terluka. Membawa bersama derita yang tidak mudah untuk dilupakan seumur hidupnya.

“Seratus kali kau benci padaku, seribu kali kusuka padamu. Seratus kali kau marah padaku, seribu kali kusabar dengan sikapmu. Seratus kali kau sayang padaku, seribu kali aku cinta kepadamu. Seratus kali kau setia padaku, seribu tahun akan kutunggu. Hatimu milikku dan hatiku milikmu.” – Aisya Lyana Sofea Ahmad Nordin.

Adakah Tengku Hariz Iskandar dapat menerima kenyataan bahawa dia akan kehilangan Aisya Lyana Sofea buat selama-lamanya? Adakah sinar kebahagiaan buat Aisya Lyana Sofea? Bagaimana pula dengan kehadiran Tengku Azizul Iskandar, Amirul, Iqbal dan Fahem Daniel? Adakah kehadiran mereka memberi cabaran buat Tengku Hariz Iskandar untuk menagih kasih semula daripada Aisya Lyana Sofea? Siapa pula Sharifah Aleeya, Fatin Nabilla dan Marlisa?


Betapa hebatnya cintamu, memberiku sejuta pilu
Betapa agungnya asmaramu, membuatku terpaku
-novel discription-

Monday, 23 September 2013

ALHAMDULILLAH, LAYAK DIKURNIKAN IJAZAH SOON!!!







hai awak..awak.n awak...
syasya nk share khabar gumbira bersama awak awak...
hihii...

terlebih dhulu, syasya panjatkan kesyukuran atas limpah kurnia rezeki yang diberikan oleh-NYA
syukur sgt2..
syasya layak menerima ijazah x lama lagi..
bile??
ha..mcm dlm pic kt bwh ni..
:3



ya Allah..xthu nk ckp ape..tp mmg berbunga2 hati ni...
TERENGGANU, here i come!!!!!


ni pic 1st year..xcited tgk jubah tu..hehe..
xsabar rasenye nk sarung jubah purple..sambil pgg scroll..


mcm pic kt atas tu...kelakar la pulak bile tgk lme2...mulut tu mcm mengulum sesuatu je..

rindu pada sahabatku 6sweet (yanie,suzy,ana,ira,mizaf) 


moga kita ketemu nanti..i nk bg u ollss sesuatu..
dan yang paling ku tunggu2..bole mkn kopok lekor..nyum3..
lame da xpekena kopok tganu ni...

syasya doakan untuk diri ini n semua rakan2 seperjuangan "semoga semuanya berjalan dengan lancar..
selamat pergi n selamat kembali.."

TAHNIAH!! buat semua sahabat yang berjaya mendapat ijazah








Wednesday, 18 September 2013

ULANG TAHUN KE-3 (9/9/2013)


hai sahabat pembaca diluar sane..
sihat?
alhamdulillah bgus la..
petang ni syasya nk story pasal keistimewaan tarikh 9/9/2013
tarikh ni adalah tarikh ulang tahun yang ke-3 perkenalan antara syasya ngn mr.s :3 
hurm..mst korg tertanya2 cmne cara kami berkenalan..
simple..kmi mula bknalan dlaman sosial "mukabuku"
tarikhnye pada hari raya yang pertama..bersamaan 9 September 2010..

then..agk lme jgk la syasya nk terima mr.s ni..cuz time tu syasya msh blaja..1st year..
terlalu bnyk mslh yg syasya hadapi ketika tu..
so, syasya anggap mr.s sbg kwn yg setia mndengar msalah syasya..
bnyk jgk la sokongan dpd mr.s selain famly tcinta spya syasya mneruskan pengajian kt universiti..
sehinggalah syasya berjaya menamatkan pengajian kami masih lagi berhubung..
syukur, hubungan kami direstui ketiga2 pihak..jgn tkejut n buat2 lupa pulak..
syasya kn ade 2fmly..+ fmly mr.s..so, jd la 3 kn?
huhu..


sweetkn mr.s siap bg ucapan kt wall fb lg...
terharu..hope kmi ad jodoh n dpt mbina masjid bsama cepat2!!
-amin-





Tuesday, 17 September 2013

BACKGROUND 5 : FLORAL

hai..
jom jdikn background floral ni sbgi bground blog anda..
juz copy je code url yg syasya sediakan..
jgn lupe komen klu korg da ambil tu..
peace..



http://i1049.photobucket.com/albums/s389/SYASWEET/MY%20WALLPAPER/sandgreen.gif


http://i1049.photobucket.com/albums/s389/SYASWEET/MY%20WALLPAPER/sand.gif


\

http://i1049.photobucket.com/albums/s389/SYASWEET/MY%20WALLPAPER/sandturqoise.gif




http://i1049.photobucket.com/albums/s389/SYASWEET/MY%20WALLPAPER/sandpurple.gif



http://i1049.photobucket.com/albums/s389/SYASWEET/MY%20WALLPAPER/sandblue.gif

MENGAPA YAHUDI MENGGALI DIBAWAH MASJID AL-AQSA????



Hai sahabat pembaca di luar sane...
malam ni syasya nk share info 
"MENGAPA YAHUDI MENGGALI DIBAWAH MASJID AL-AQSA????"
nk thu lebih lanjut...jom bace...




Lihatlah pengalian di bawah Masjid Al-Aqsa. Cukup cemas, bahaya dan merosakkan asas binaan Masjidil Al-Aqsa. Jika sebelum ini anda membaca melalui portal dan media yang berat sebelah. Kini saksikanlah sendiri kerosakan yang teruk akibat kerja pengalian ini. Keretakkan merata-rata di tiang besar, lantai dan dinding masjid yang suci bagi umat Islam. 





Pihak Israel sedang menggali di bawah Masjidil Al-Aqsa. Mereka mengakui secara terbuka niat mereka untuk menghancurkan Masjidil Al-Aqsa untuk "membangkitkan semula "Temple of Solomon." iaitu Kuil Sulaiman.



Arkeologi dan ahli kaji sejarah mengetahui bahawa runtuhan "Kuil Sulaiman" terletak di bawah Masjidil Al-Aqsa. Kita tidak tahu berapa dalam penggalian tersebut, namun kita tidak boleh berdiam diri dan membiarkan sahaja perkara ini berlaku. Ini memerlukan perhatian dunia Islam.




Saudara Islam seluruh dunia harus tahu apa yang berlaku dan kesan pengalian ini. Ini satu kebenaran yang mengejutkan.

Mereka begitu bangga dengan hasil kerja mereka (gambar di bawah Masjid)



Kenapa pencerobohan harus dilakukan kepada Masjidil Al-Aqsa? Adakah disebabkan nilai tanahnya atau lain-lain sebab musabab yang dikehendaki oleh Yahudi!



Nabi Sulaiman A.S Dan Rahsia Yang Tertanam Di Bawah Masjidil A-Aqsa

Berbalik kepada sejarah silam kisah Nabi Sulaiman AS atau Raja Sulaiman yang bertanggungjawab membina apa yang dikenali sebagai Kuil Sulaiman". Nabi Sulaiman As berbeza dari Nabi-nabi yang lain kerana baginda di beri Allah SWT boleh menguasai umat manusia, dan bangsa jin.



Nabi Sulaiman ditugaskan dengan menyebarkan ayat-ayat Allah SWT iaitu: keyakinan dan ibadah dalam hanya SATU tuhan sahaja. Perkara ini menjadi perhatian Nabi Sulaiman dimana terdapat kaum-kaumnya yang kuat mengamalkan ilmu sihir dan okultisme (ilmu ghaib). Baginda memerintahkan pengawalnya untuk pergi ke seluruh negeri dan merampas setiap buku, naskah, kitab-kitab yang tertulis segala ilmu sihir dimana amalan sesat ini diajar untuk berhubung dengan pemanggil roh. Amalan ini berkaitan berkaitan dengan jin dan setan.




Dalam Islam kita tahu bahawa ilmu sihir adalah haram. Al-Quran mengatakan kepada kita bahawa Jin dan Manusia tidak boleh berhubung kait walaupun hidup di dimensi yang sama dengan manusia, tetapi tidak boleh berkomunikasi antara satu sama lain. Jin tidak dapat dilihat, mereka boleh melihat kita, tapi kita tidak dapat melihat mereka. Tidak wujudnya seperti Jin "baik" atau membantu, kerana setiap jin yang bercakap dan berinteraksi dengan manusia secara langsung dilarang oleh Allah SWT.




Jadi arahan Nabi Sulaiman AS supaya mereka membawa kesemua buku, kitab yang berkaitan dengan ilmu sihir kepadanya, dan kemudian baginda kuburkan semua buku, kitab dan apa jua yang berkaitan dengan amalan ini dimana baginda fikirkan paling selamat iaitu tidak akan ada sesiapa yang boleh mendapatkan atau mencurinya.




Baginda menanamkan buku-buku ajaran sihir itu di bawah tapak kuil tersebut. Baginda melantik beberapa orang kesatria yang di kenali sebagai "Knights of the temple of Solomon" (Knight Templar) untuk menjaga kuil Sulaiman itu siang dan malam.




Kesatria melakukan tugasan yang diberikan pada awalnya. Selepas Nabi Sulaiman a.s wafat, The Knights menemui apa yang terdapat di bawak kuil itu. Mereka menyedari akan kepentingan perkara ini, rahsia amalan sihir berada di hujung jari mereka. Mereka mencuri dan mula berlatih. Mereka pindahkan kitab-kitab dan mula berlatih dan mengamalkan. Mereka benar-benar jauh dari agama Nabi Musa dan Allah SWT. Dan tenggelam di bawah kuasa dan pengaruh Iblis. Kerana ritual yang mereka jalankan, mereka dengan segera menjadi orang yang berpengaruh dan terkaya di negara itu.


Ahli okultisme menegaskan bahawa Syaitan memberi penghargaan kepada pengikutnya dengan kekayaan duniawi. Mereka boleh membuat apa sahaja seperti memberi dan menerima rasuah, maksiat, kerosakan di bumi, dan banyak lagi yang menyimpang dari ajaran sebenar di dalam Islam. Mereka juga percaya bahawa Syaitan meyakinkan mereka, melalui para imam dan pendeta tinggi, bahawa 'kuasa' itu adalah Allah yang nyata.

Selama berabad-abad, naskah itu diseludup ke Eropah, dan Kesatria Templar menggelarkan mereka sebagai "Free Mason". Dengan kekuatan yang terkumpul, mereka pantas menyebarkan pengetahuan ini di seluruh dunia melalui kumpulan-kumpulan rahsia.

Semua ini dilakukan dengan satu tujuan iaitu mengikut kehendak tuhan Syaitan dan sebagai langkah untuk menyambut kedatangan Dajjal bermata satu yang mewakili syaitan di bumi. Simbol mereka adalah piramid dan di atasnya terdapat "all seeing eye" yang bermata satu. Perlu diketahui bahawa orang Mesir kuno juga mempunyai tuhan yang bermata satu dikenali sebagai Mata Ra danMata Osiris. Ingat bahawa ilmu hitam adalah diajar dari orang-orang kafir dari Mesir kuno.


Tuhan Ra
Tuhan Osiris



Jadi jika freemason sudah mendapat hak dan kekayaan di dunia dan "harta rahsia" ini. Mengapa semua tertumpu untuk menghancurkan Masjidil Al-Aqsa?
Sebenarnya mereka sedang mempersiapkan kedatangan tuhan mereka iaitu "Dajjal".



Apa Yang Islam Dan Nabi Muhammad SAW Memperingati Kita Tentang Kedatangan Dajjal???


1. Dalam Islam kita tahu Dajjal adalah Nabi palsu. Dajjal akan meniru seperti nabi sejati dalam segala hal. Nabi yang sebenar adalah Nabi Isa AS yang akan datang semula untuk memerintah dunia dari Jerusalem. Jadi disitulah Dajjal akan tiba di atas tanah suci, Jerusalam.



2. Nabi Muhammad SAW berkata kepada kami bahawa Dajjal dikeluarkan dari dunia ini. Dengan demikian ia telah berada di planet ini sejak zaman Rasulullah SAW. Kami diberitahu bahawa Dajjal akan hidup di bumi selama 40 hari (satu hari seperti setahun, satu hari seperti sebulan, satu hari seperti seminggu, dan selebihnya seperti hari biasa Ingat 1 tahun surgawi. Adalah sama dengan 1000 tahun manusia. anda melakukan matematik). Ini membuktikan bahawa ia adalah jin yang kuat, seperti jin boleh hidup selama ribuan tahun.




3. Semua Nabi-nabi memperingatkan kaum mereka tentang Nabi palsu ini.




4. Nabi Muhammad SAW pernah memberitahu kedatangan Dajjal dan memperingatkan kita untuk mengetahui bahawa Allah SWT tidak "bermata satu". Dajjal juga akan mempunyai perkataan kafir di dahinya. Nabi Muhammad SAW juga memberi amaran, bahawa setiap Muslim setelah mendengar "kedatangan" Dajjal perlu memaling muka daripada memandang wajah Dajjal. Dan membelakangkan dan terus berjalan menjauhkan diri darinya. Tidak melihat ke arahnya, atau berjalan ke arahnya. Jangan ingin tahu dan Nabi SAW memberi amaran bahawa orang yang terkuat imannya akan diuji dan mudah boleh jatuh korban fitnah Dajjal, kerana Dajjal adalah "Master of Deception".




Zionis pernah menyebut bahawa kawasan diantara sungai Nil dan Furat sebagaimana adanya "tanah yang dijanjikan". Mereka harus membina kuil asal untuk menyambut kedatangan Dajjal.



Jadi Di Mana Tapak Kuil Sion Yang Asal?


Bukti arkeologi dan sejarah membuktikan bahawa runtuhan kuil asal Sion adalah di bawah Kuil Sulaiman. Ini sebabnya mengapa yahudi/zionist ingin menghancurkan Masjidil Al-Aqsa supaya mereka dapat membangunkan semula kuil dibawah Masjidil Al-Aqsa.

Gambaran Temple of Salomon oleh pelukis
Perkara ini menjelaskan mengapa Kerajaan AS begitu baik dengan Israel. Mereka mempunyai tujuan yang sama, dan kepercayaan bersama. Mereka bekerja untuk sebuah kekuatan yang jauh lebih besar, dan jauh lebih jahat dan penuh dengan penipuan. Inilah sebabnya mengapa dasar luar negeri AS adalah pro-Israel, bahkan mereka mengetepikan rakyat mereka sendiri. Inilah sebabnya mengapa mereka membiarkan Palestin diserang berkali-kali. Mereka memang berniat untuk menghancurkan Masjidil Al-Aqsa. 






Dan inilah sebabnya mengapa mereka menggambarkan orang-orang Arab dan Muslim sebagai pengganas. Mereka ingin menghasut dan mengubah dunia supaya melawan dan membenci orang Islam, kerana faktanya adalah, orang-orang yang akan terus mempertahankan Masjid Al-Aqsa adalah orang-orang Muslim. Muslim memahami pentingnya Masjidil Al-Aqsa, ia adalah kiblat pertama umat Islam. Oleh kerana itu orang-orang Muslim adalah musuh dajjal dan Amerika adalah murid-murid Dajjal.




Dalam Al-Quran mengatakan bahawa salah satu tanda akhir zaman sebelum kedatangan Dajjal adalah runtuhannya Masjidil Al-Aqsa yang sedang berlaku sebagaimana yang anda baca ini.




Semoga Allah SWT melindungi kita semua dari kejahatan Dajjal dan pengikutnya. Semoga cahaya Islam bersinar terang dari sebelumnya.Dan bukti kedatangan Dajjal dan akhir zaman adalah kehancuran Masjidil Al-Aqsa.
-AMIN-

Monday, 16 September 2013

TUTORIALS & FREEBIES FOR YOU





hai sahabat2 semua...
entry ni khas utk syasya share freebies n tuto yg xseberapa ni kt korg..
^_^ v
but, dun worry..cuz syasya akan update dr semasa ke semasa..
kpd sesiapa yg berminat silakn ambil ..jgn malu2..
yg penting..jgn lupa tinggalkn komen anda..
peace

FREEBIES


BACKGROUND


     BACKGROUND 1 ::TILE::

     BACKGROUND 2 ::POLCA DOTZ
     BACKGROUND 3 : CUTE/ KAWAII/ MIX
     BACKGROUND 4: POLCA DOTZ
     BACKGROUND 4 : FLORAL
     BACKGROUND 6 : SIMPLE
 


BULLET



   ANIMATED KAWAII BULLET 1

   ANIMATED KAWAII BULLET 2
   ANIMATED KAWAII BULLET 3





TUTORIALS


  TUTO BLOGSKIN

  KAWAII / CUTE WINAMP SKIN!!!
  UBAH THEME CROME SENDIRI
  TIMBANG BLOG ANDA!!